Kiedy i jak frezować powierzchnię drogi ?

Kiedy i jak frezować powierzchnię drogi ?

Asfaltowe powierzchnie domagają się frezowania bezwzględnie, kiedy ich stan pogorszony jest już do tego stopnia, że jazda taką nawierzchnią wystawia na szwank nie tylko komfort kierowcy, ale też zawieszenie pojazdów. Jest to jednak ostateczność – każda zniszczona nawierzchnia bitumiczna to sygnał, który mówi, że można wziąć pod uwagę frezowanie.

Frezowanie dróg to metoda należąca do bardzo nowoczesnych; odpowiada ona za modernizowanie i rekonstrukcję nawierzchni. W przypadku jakichkolwiek jej deformacji i uszkodzeń – łącznie z pokaźnymi koleinami – wskazane jest zdanie się na tę technologię. W ten sposób, powierzchnia zyskuje nową jakość. Po ukończeniu frezowania, można wznowić ruch pojazdów bądź zdecydować się na świeżą warstwę bitumiczną.

Kiedy więc pojawia się potrzeba remontu serwisowego / cząstkowego, odpowiedzią jest profesjonalny sprzęt w postaci frezarek, za którego obsługę odpowiadają doświadczeni operatorzy. Tak właśnie wygląda usługa frezowania widniejąca w naszej ofercie. Frezujemy też z powodzeniem place manewrowe i parkingi. Kiedy natomiast chodzi o rozbiórkę nawierzchni jezdni, uskuteczniamy frezowanie warstwy asfaltu na pełną głębokość.

Podłoże o niewystarczającej przyczepności czy szorstkości; wklęsłe i wypukłe jego deformacje (w formie wybrzuszeń, kolein itp.); również poziome oznakowanie jezdni, którego chcemy się pozbyć. To wszystko przyczynki do podjęcia decyzji o frezowaniu. Co ciekawe, skutek uboczny frezowania – odłamki asfaltu – może zostać poddany recyklingowi poprzez wykorzystanie go jako składnika mieszanki minerałów, emulsji i cementu.

Jak frezować? O tym wiemy już doskonale, orientując się, jakiego sprzętu użyć przy konkretnym zapotrzebowaniu. Pomaga nam w tym szeroki wybór dostępnych u nas frezarek. Ich bębny frezujące różnią się swą szerokością, co umożliwia dopasowanie sprzętu do rozmiarów drogi czekającej na frezowanie. Jest ono metodą nowoczesną m.in. z tej racji, że minimalizuje koszty, a także nie pozwala zmarnotrawić się usuwanemu materiałowi.

Ponadto, frezowanie nie grozi podniesieniem się nawierzchni, wobec czego nie musimy obawiać się, że po takim procesie trzeba będzie np. podnosić krawężniki czy czynić jakiekolwiek poprawy odnośnie dowolnych komponentów drogowej infrastruktury. Kiedy więc frezować? O tym już nadmieniliśmy. Jak? Z głową: wystarczy zdać się na fachowców. Polecamy się zatem gorąco.